Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
DLACZEGO WŁAŚNIE SZÓSTKA?
                

     „Szóstka” to LIDER INTEGRACJI W POLSCE. Od 1992 roku zajmujemy się integracyjnym systemem kształcenia. Przez wiele lat wypracowaliśmy skuteczne metody edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pedagodzy pracujący w szkole to wszechstronnie wykształceni specjaliści, a jednocześnie ludzie z pasją i doświadczeniem, którzy kochają swoją pracę. Oprócz kwalifikacji do nauczania przedmiotów, większość nauczycieli ma również uprawnienia do pracy z dziećmi: z autyzmem, niepełnosprawnością ruchową, niedosłuchem, zaburzeniami widzenia i niepełnosprawnością intelektualną.

     W klasach integracyjnych realizowana jest podstawa programowa kształcenia ogólnego. Uczniowie pracują w oparciu o obowiązujące w szkole podręczniki. W przypadku uczniów niepełnosprawnych realizowane treści są dostosowane do ich indywidualnych potrzeb i możliwości.

   Liczba uczniów w naszych klasach integracyjnych wynosi od 13 do 20, w tym 3 do 5 uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (ze względu na autyzm, zespół Aspergera, niepełnosprawność ruchową, słuchową, wzrokową lub sprzężoną).

  W klasach integracyjnych pracuje dwóch pedagogów – nauczyciel przedmiotu i nauczyciel ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym (nauczyciel wspomagający, który jednocześnie jest wychowawcą klasy).

Zalety kształcenia integracyjnego:
   
  • dostosowanie wymagań do indywidualnych możliwości dziecka,
  • zaspokojenie indywidualnych potrzeb społecznych i edukacyjnych każdego ucznia,
  • opieka dwóch pedagogów,
  • mała liczebność grupy,
  • zapewnienie każdemu dziecku poczucia bezpieczeństwa i akceptacji,
  • poszukiwanie wciąż nowych, zindywidualizowanych metod pracy,
  • dostrzeganie zdolności dziecka i rozwijanie jego mocnych stron,
  • uczenie się szacunku, empatii i tolerancji w stosunku do siebie nawzajem,
  • przełamywanie stereotypów dotyczących osób niepełnosprawnych,
  • rozwój samodzielności, wiary we własne siły i możliwość przezwyciężania trudności,
  • rozwijanie postaw altruistycznych,
  • przełamywanie izolacji społecznej,
  • rozpoznawanie potrzeb wszystkich uczniów uczestniczących w zespole klasowym,
  • zdobywanie nowych, cennych doświadczeń,
  • bliska współpraca z rodzicami.
   
Zajęcia dodatkowe:

 Wszystkim uczniom oferujemy szereg dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w postaci kółek rozwijających zainteresowania z poszczególnych przedmiotów szkolnych oraz zajęcia artystyczne i rozrywkowe. W klasach młodszych uczniowie korzystają z bezpłatnych lekcji pływania w ramach wychowania fizycznego. Na pasjonatów sportu czeka Szkolny Klub Sportowy z zajęciami: piłki siatkowej, piłki nożnej, squasha. Na lekcjach wychowania fizycznego często stosuje się elementy alternatywne w formie nordic walking, tańca lub bocci. W szkole prężnie działa Szkolne Koło Turystyczno-Krajoznawcze, oferujące bardzo ciekawe sobotnie wycieczki dla wszystkich chętnych uczniów. W klasach starszych uczniowie mogą uczestniczyć w ciekawych projektach i wycieczkach edukacyjnych, a na zajęciach fakultatywnych przygotowywać się do konkursów przedmiotowych i egzaminów.

     Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego korzystają ze zróżnicowanych zajęć rewalidacyjnych, indywidualnie dostosowanych do ich potrzeb i zaleceń wynikających z orzeczenia. Proces nauczania i wychowania uczniów niepełnosprawnych oraz zdrowych wspierają również inne formy: konsultacje przedmiotowezajęcia korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze, logopedyczne, zajęcia z tyflopedagogiem, surdopedagogiem, zajęcia terapii ruchowej, trening umiejętności społecznych, zajęcia z psychologiem, terapia pedagogiczna, terapia EEG-Biofeedback, zajęcia integracji sensorycznej, gimnastyki korekcyjnej.

Nasza szkoła oferuje dzieciom:
  • przestronne sale lekcyjne,


  • sale z wyposażeniem tematycznym do nauki: języka polskiego, matematyki, środowiska i wychowania komunikacyjnego,
  • pracownie komputerowe z dodatkowym wyposażeniem: tablety, roboty lego WeDo 2.0, robot Mio

  • sale gimnastyczne

  • sale integracji sensorycznej

  • gabinet logopedyczny do zajęć usprawniających narząd mowy,
  • gabinet do zajęć terapii EEG Biofeedback, usprawniającej pracę mózgu,
  • pomoc psychologiczną i pedagogiczną,
  • biblioteki ze stałym dostępem do Internetu dla uczniów,

  • zajęcia świetlicowe z odrabianiem zadań domowych,
  • stołówkę i sklepik szkolny,
  • boisko szkolne z bieżnią sportową, duży ogrodzony teren zieleni, plac zabaw