SKKT - Szkolna stronka'15

Powstaje Szkolne Koło Turystyczno-Krajoznawcze
wpisał: B.Bączek
27.12.2007

W nowym roku szkolnym 2007/2008 w naszej szkole rozpoczęło działalność koło turystyczne!
Zostało zgłoszone do bielskiego oddziału PTTK a opiekunem koła został pan Bartłomiej Bączek.
Obecnie SKKT zrzesza 15 członków i nadal przyjmuje chętnych. Jeśli więc, lubisz chodzić po górach,
jeździć na wycieczki i aktywnie spędzać czas to przyłącz się do nas !!!
Już 22 września w ramach obchodów Światowego Dnia Turystyki nasi uczniowie wzięli udział
w TURYSTYCZNYM ZŁAZIE 2007 r.
W imprezie uczestniczyło ponad 400 dzieci i młodzieży z różnych szkół podstawowych, gimnazjów
i ponad gimnazjalnych. Trasa rajdu przebiegała z Olszówki Górnej przez Szyndzielnię, Kołowrót, Kozią Górę z metą usytuowaną
na bielskich Błoniach. Na mecie uczniowie dostali pamiątkowe koszulki, wzięli udział w losowaniu nagród oraz wspólnym pieczeniu kiełbasy.
14 października 2007 roku odbył się kolejny ZŁAZ TURYSTYCZNY „BESKIDZKA JESIEŃ” z metą w schronisku PTTK na Hali Krupowej. Trasa rajdu przebiegała czerwonym szlakiem z Przełęczy Krowiarki na Halę Krupową. Na mecie odbyły siękonkursy: wiedzy turystycznej i sprawnościowy – rzuty lotkami. Na zwycięzców czekały nagrody, a dla wszystkich gorąca kiełbasa i herbata. 11 listopada 2007 roku członkowie Szkolnego Koła Krajoznawczo – Turystycznego uczestniczyliw kolejnej górskiej wycieczce. Już w scenerii zimowej wędrowaliśmy przez Beskid Mały szlakiempapieskim.Trasa wiodła z Rzyki Jagódki na Groń Jana Pawła II, następnie na Leskowiec,a schodziliśmy do Ponikwi.
8 grudnia 2007 roku odbyło się zimowe spotkanie „Choinka dla zwierząt” w Chacie Na Groniu.Młodzi turyści ze Szkolnego Koła Krajoznawczo – Turystycznego przeszli szlakiem ze Szczyrku doMesznej. Zwiedziliśmy Sanktuarium MB Królowej Polski w Szczyrku na Górce, a po dotarciu do Chaty na Groniu uczestniczyliśmy w imprezie przygotowanej przez PTTK. Ubraliśmy choinkę dla zwierząt za którą nasza szkoła otrzymała wyróżnienie i nagrodę rzeczową. Marta Baran z klasy VI b zdobyła pierwsze miejsce w konkursie plastycznym„Bielsko – Biała, to miasto warto odwiedzić”. Uczniowie wzięli udział w losowaniu nagród oraz w wspólnym pieczeniu kiełbasy na ognisku.W najbliższym czasie planujemy zorganizowanie kuligu, a 5 lutego w ramach podsumowania sezonu turystycznego odbędzie się dyskoteka dla członków SKKT z różnych szkół!
A my znów na szlaku
03.04.2008.

2 marca 2008 roku w ramach obchodów Zimowych Igrzysk Polonijnych „Śląsk – Beskidy 2008” na bielskich Błoniach odbyła się impreza towarzysząca pod nazwą NORDIC WALKING”. Pod tą tajemniczą nazwą krył się marszobieg z użyciem specjalistycznych kijków. Pod okiem instruktorów młodzież z różnych szkół pokonała dystans 3 km. Mimo niesprzyjającej pogody w imprezie wzięła udział reprezentacja naszej szkoły z kółka turystycznego. Na mecie marszobiegu na każdego uczestnika czekał dyplom, gorąca grochówka i występ zespołu góralskiego PSIO CREW. W sobotę 29 marca uczestniczyliśmy w rajdzie „ A my znów na szlaku” z metą w schronisku PTTK „ Dworzec Beskidzki” w Zwardoniu. Wyruszyliśmy z miejscowości Sól i po zdobyciu szczytu Rachowca dotarliśmy do Zwardonia. Schronisko obchodzi w 2008 roku swoje 75 lecie i z tej okazji wręczyliśmy gospodarzom pamiątkową tarczę naszej szkoły. Po trudzie wędrowania z wielkim apetytem zjedliśmy kiełbasę z ogniska i wypiliśmy gorąca herbatę, poczym udaliśmy się pociągiem w drogę powrotną. Mimo śniegu, deszczu i bolących nóg wszyscy wróciliśmy szczęśliwi. 12 kwietnia planowana jest następna wyprawa! Tym razem z Przełęczy Kocierskiej na Żar. W planie zwiedzanie elektrowni szczytowo – pompowej!!!
Prawdziwych turystów pogoda nie pokona!
03.05.2008.

WYCIECZKA NA ŻAR
W sobotę 12 kwietnia członkowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego odbyli kolejną wycieczkę. Tym razem trasa wiodła z Przełęczy Kocierskiej, gdzie dojechaliśmy busem przez Kiczerę na Żar. Tradycyjnie pogoda nas nie rozpieszczała – trochę słońca, deszcz, mgła – ale prawdziwych turystów nic nie przeraża! Po 3,5 godzinnym marszu dotarliśmy na Górę Żar. Czekała nas tu nie lada atrakcja – zwiedzanie elektrowni szczytowo – pompowej! Na wstępie obejrzeliśmy film wideo o historii elektrowni, a następnie wraz z przewodnikiem udaliśmy się 300 metrów w głąb góry Żar. Mieliśmy okazję zobaczyć urządzenia i posłuchać o zasadach działania ekologicznej elektrowni. Po zwiedzaniu przyszedł czas na zasłużony odpoczynek i posiłek. Nim to nastąpiło musieliśmy dostać się ponownie na szczyt góry Żar. Niektórzy wybrali komfortowy sposób czyli wyjazd kolejką, inni zdobywali go na piechotę. Tam wszystkich ucieszyła wiadomość, że bus przyjedzie po nas na szczyt! Mimo zmęczenia, już w drodze powrotnej omawialiśmy kolejną wycieczkę. 26 kwietnia planujemy zdobyć LUBOŃ WIELKI !!
Człapu-Człap
11.05.2008.

W ramach XXVII Młodzieżowego Rajdu Człapu – Człap nasi uczniowie udali się w Beskid Wyspowy. W końcu pogoda nam dopisała i po przyjeździe do Skomielnej Białej ruszyliśmy w drogę. Idąc niebieskim szlakiem minęliśmy Mały Luboń, Polanę Surówki i po 2,5 godz. dotarliśmy na szczyt Lubonia Wielkiego. W maleńkim, uroczym schronisku zjedliśmy żurek i mogliśmy podziwiać panoramę gór z Turbaczem i Babią Górą na czele. Po odpoczynku czekała nas nie lada atrakcja – zejście jednym z najtrudniejszych szlaków w Beskidach – Percią Borkowskiego! Szlak wiódł przez rezerwat przyrody, rumowiska skalne i strome wzniesienia. Pełni wrażeń, cali i zdrowi dotarliśmy do Rabki. Niestety brakło już czasu jej zwiedzenie, ale za rok znów wrócimy w Beskid Wyspowy i kto wie....

Copyright 2015. All rights reserved.