SKKT - Szkolna stronka'15

Polska Złota Jesień
Wpisał: B.Bączek
18.10.2008

Jesień to okres gdy szlaki górskie zapełniają się turystami. Nie mogło zabraknąć w Beskidach młodych turystów z koła SKKT. Gdy jedni siedzą przed komputerem, inni przed telewizorem nasi uczniowie z Koła Turystycznego zaliczyli kilka szczytów.

13 września odbyła się wycieczka na Stożek. Wyruszyliśmy z Przełęczy Kubalonka przez Kiczory dotarliśmy na Stożek. Tam po odpoczynku w schronisku, ruszyliśmy dalej by przez Cieślar, Soszów ( znów schronisko !!) zejść do Wisły. Tam czekał już autokar... Pogoda dopisała, frekwencja też, więc w drodze powrotnej umawialiśmy się na wycieczkę w październiku.
Słowo się rzekło, więc 11 października w ramach Beskidzkiej Jesieni 2008 wzięliśmy udział w rajdzie PTTK na Halę Miziową. Zanim ruszyliśmy w góry, obejrzeliśmy największy w Beskidach wodospad, który znajduje się w Sopotni Wielkiej. Tam też zatrzymaliśmy się przy pomniku ofiar II wojny światowej. Potem przez 3 godziny szliśmy do schroniska na Miziową. Mimo, że czekała na nas gorąca kwaśnica, zdecydowaliśmy się na zdobycie szczytu Pilska. Opłaciło się !! Panorama ośnieżonych Tatr była dla nas nagrodą. Na mecie rajdu odbył się konkurs wiedzy turystycznej. Wszyscy uczestnicy rajdu otrzymali pamiątkowy znaczek i dyplom uczestnictwa. To była udana wycieczka. 8 listopada planujemy wycieczkę Pętlą Beskidzką – ZAPRASZAMY!

A my znów na szlaku ...
09.04.2009

Zima była w pełni, śniegu po pas ale turystów z SKKT to nie przestrasza! Jeśli szlaki zasypane to oznacza że czas na KULIG! Udaliśmy się do Górek Wielkich, gdzie zanim wsiedliśmy na sanki zwiedziliśmy muzeum biograficzne Zofii Kossak – Szatkowskiej. Dworek pisarki został spalony w 1945r ale w małym domku urządzono kameralne muzeum. Następnie w pobliskiej stadninie koni, mieliśmy kulig. Prędkość sań nie była zawrotna, ale siedzący na małych saneczkach i tak mieli niezły ubaw. Po kuligu apetyty dopisywały, więc było ognisko i pieczenie kiełbasy oraz deser w pobliskiej cukierni. A w autokarze już planowaliśmy nowa wycieczkę. I tak 7 marca pojechaliśmy na Koczy Zamek skąd szlakiem między przysiółkami szliśmy do Istebnej Zaolzia. Znajduje się tam schronisko PTSM, gdzie czekała już na nas gorąca herbata z drożdżówką. Po odpoczynku tradycyjna kiełbaska z ogniska i mała niespodzianka. Odbyło się pasowanie młodych turystów. Każdy składał ślubowanie, a na pamiątkę otrzymał dyplom z tekstem przyrzeczenia.

Teraz już tylko wypatrujemy wiosny i ruszamy w góry!!

Z SKKT na Hrobaczej Łące
Wpisała: B.Konieczna
29.11.2009

Tym razem los się do nas uśmiechnął ! 14 listopada okazał się wymarzonym dniem na górską wycieczkę. Po przemoczonych butach i ubraniach z poprzedniej wyprawy na Halę Lipowską zostały już tylko wspomnienia. W pełnym słońcu i równocześnie pozostałościach po pierwszym śniegu poznawaliśmy uroki jesieni w Beskidzie Małym, zdobywając szczyt Hrobaczej Łąki. Szlakiem żółtym wyruszyliśmy z Żarnówki Małej. Dodatkową atrakcja wycieczki była wyjątkowa przejrzystość powietrza. Dało to okazję do podziwiania panoramy – pasma Babiej Góry, Pilska, a przez moment nawet Tatr. Gorąca herbata i kanapki w Domu Rekolekcyjnym, który pełni rolę schroniska, posiliły nas do drogi powrotnej.

Do zobaczenia na szlaku.
konkurs o bezpieczeństwie
Wpisała: A.Pahl
12.10.2008

Konkurs "Bądź bezpieczny"
23 i 30 września odbył sie między klasowy konkurs poświecony bezpieczeństwu dzieci. Rywalizowały między sobą klasy l, ll i lll.
Zwycięzcami okazały się klasy 1a, 2b i 3c.
Równocześnie trwał też konkurs plastyczny o tematyce: Bezpieczne zabawy, Bezpieczna szkoła i Bezpieczna droga.
Laureatami zostali Wiktoria Filarska 1c, Karolina Zdunek 2a, Michalina Gil 3b.
Prace konkursowe zostały wyeksponowane na gazetce korytarzowej.

Copyright 2015. All rights reserved.