SKKT - Szkolna stronka'15

Wpisała: B.Konieczna
16.06.2010

Pożegnanie sezonu
Ostatnia w tym roku szkolnym wycieczka z SKKT była bardzo udana. Sprzyjały nam - zarówno słoneczna pogoda, jak i wspaniałe humory. Zielonym szlakiem, przez Dębowiec, doszliśmy do schroniska na Szyndzielni - jak się później okazało, lubianego przez wszystkich uczestników wycieczki. Czas w schronisku spędziliśmy na miłych pogawędkach i wspomnieniach z poprzednich wycieczek. Powrotna trasa wiodła czerwonym szlakiem. Las chronił nas przed upałem. Pożegnaliśmy się zmęczeni ale w dobrym nastroju.
Zapraszamy do udziału w wycieczkach koła turystycznego w przyszłym roku szkolnym. Bezpiecznych wakacji i do zobaczenia gdzieś na szlaku!

13.05.2010
Wycieczka na Błatnią
" Kwiecień plecień bo przeplata - trochę zimy, trochę lata" - tak jednym zdaniem można opisać aurę jaka towarzyszyła podczas naszej górskiej kwietniowej wycieczki na Błatnią.
Przy zbiórce nie mogliśmy jeszcze przewidzieć aż tak zmiennej pogody:) Dopiero na początku szlaku w Jaworzu Górnym mżawka powoli zamieniała się w gwałtowny deszcz. Przez chwilę- zakładając peleryny, zastanawialiśmy się nawet, czy nie zrezygnować z wyjścia w góry. Po krótkiej chwili - licząc na poprawę pogody, postanowiliśmy wyruszyć dalej. Żółtym szlakiem zdobywaliśmy szczyt Błatniej. W połowie trasy, deszcz zamienił się w śnieg. I tak - w zimowej aurze- dotarliśmy do schroniska. Nic przyjemniejszego, niż kubek gorącej herbaty czy czekolady, posiłek oraz zasłużony odpoczynek w przyjaznym górskim schronisku. Z Błatniej wracaliśmy już w pięknej słonecznej pogodzie przez Palenice do Wapienicy. Do zobaczenia na kolejnej wycieczce:)

22.02.2010
Zima na Dębowcu
W środku mroźnej zimy uczniowie należący do koła turystycznego wraz z opiekunami udali się na Dębowiec. Najodważniejsi - wyposażeni w ciepłe czapki, grube rękawice, ocieplacze, a przede wszystkim „jabłuszka”, przybyli na miejsce zbiórki- a to wszystko mimo dużych mrozów! Żwawym krokiem udaliśmy się szlakiem harcerskim z Wapienicy w kierunku Dębowca. Spacer był przyjemny – słońce przebijało się przez chmury, oświetlając oszronione drzewa. Podziwialiśmy przyrodę, widoki , rozpoznawaliśmy tropy zwierząt i robiliśmy zimowe zdjęcia. Jak się później okazało – im wyżej, tym cieplej -sprzyjało nam zjawisko inwersji. W schronisku na Dębowcu z przyjemnością ogrzaliśmy się przy kominku i kubku ciepłej herbaty. Po krótkim odpoczynku przeszliśmy na polanę Dębowca. Zjeżdżanie na „jabłuszkach” sprawiło wszystkim wiele frajdy i radości. Ponownie weszliśmy do schroniska, tym razem , aby odpocząć , posilić się i spędzić czas na wesołych rozmowach. W dobrych nastrojach zeszliśmy najkrótszą drogą na przystanek MZK i bezpiecznie wróciliśmy pod szkołę. Do zobaczenia na kolejnej wycieczce…

Copyright 2015. All rights reserved.