SKKT - Szkolna stronka'15

Archiwum > 2013/14 > Imprezy i konkursy
Wpisała: B.Konieczna
8.05.2014

Górska wycieczka SKKT na Błatnią.
Wiosenna wycieczka koła turystycznego należała do bardzo udanych. Tym razem zdobywaliśmy szczyt Błatniej. Co prawda nie pierwszy raz byliśmy na tej górze, ale za to pierwszy raz szliśmy bardzo wymagającym szlakiem. Był to szlak harcerski, który rozpoczyna się w Jaworzu Nałężu. Szlak trawersuje jary, przechodzi przez strumyki, drewniane podesty, strome ścieżki i błotniste drogi. Co to dla nas wprawionych już turystów?! Poradziliśmy sobie z wszystkimi trudnościami i cieszyliśmy się pięknymi widokami ze szczytu góry. Wysiłek się opłacił a pobyt i wypoczynek w schronisku zregenerował nasze siły. Niektórzy mieli nawet siły na zabawy sportowe obok schroniska, inni zadowolili się gra w karty. Zejście żółtym szlakiem do Jaworza Górnego było już łagodniejsze.
Pogoda wiosennie słoneczna, humory wyśmienite i jak tu znowu nie pójść w góry!

Wpisała: B.Konieczna
10.12.2013

Spacer po Bielsku-Białej - „Od Grodziska do Miasta”

Przekonaliśmy się, że warto poznawać swoje miasto. Kryje w sobie wiele ciekawostek, urokliwych zakątków, niesamowitych opowieści i legend. W listopadową sobotę skorzystaliśmy z oferty Urzędu Miejskiego i Koła Przewodników Bielska-Białej i razem z innymi mieszkańcami ruszyliśmy w miejską trasę. Początek wycieczki miał miejsce przy Kościele Św. Stanisława w Starym Bielsku. Wewnątrz świątyni podziwialiśmy między innymi cenne polichromie oraz tryptyk w ołtarzu. Pan przewodnik ciekawie opowiadał historie miejsca, jak i odpowiadał na wszystkie pytania dociekliwych turystów. Spod kościoła przeszliśmy w kierunku Grodziska. Przekroczyliśmy stary wał i próbowaliśmy wyobrazić sobie sceny, jakie miały tu prawdopodobnie miejsce przed wiekami, wszak była to osada rolników i rzemieślników. W barwny sposób zrelacjonowała nam te wydarzenia pani przewodnik. Ulicą Sobieskiego, obok dawnych koszar, udaliśmy się do Domu Tkacza. Ledwo zmieściliśmy się w poszczególnych izbach. Siedząc na podłodze, korzystając z chwili wytchnienia oglądaliśmy poszczególne sprzęty domowe i wyposażenie warsztatu. Na naszym miejskim szlaku znalazły się jeszcze: katedra Św Mikołaja, Rynek oraz Plac Chrobrego.
Zanim udaliśmy się na słodkości do Delicji, pani przewodnik przeprowadziła mini konkurs wiedzy o Bielsku-Białej. Każdy uczestnik wycieczki mógł się wykazać zdobytą w tym dniu wiedzą i otrzymać nagrodę. Warto wspomnieć, że niektórzy uczniowie zamienili się w tym dniu w młodych fotografów. Najładniejsze zdjęcia będzie można wkrótce obejrzeć na szkolnej wystawie „Zabytki Bielska-Białej”.

Copyright 2015. All rights reserved.